31 Ocak 2015 Cumartesi

Yorum: Eğer Yaşarsam-Sen Gittiğinde #Gayle Forman / Film Yorumu



Kitap Adı:Eğer Yaşarsam/Sen Gittiğinde
Orjinal Adı: If I Stay/Where She Went
Yazarı: Gayle Forman
Sayfa Sayısı: 254/279
Yayın Evi: Pegasus
Çevirmeni: Ayşe Belma Dehni/Müge Kocaman Özçelik
Türü: Romantik, Yeni Yetişkin, Dram 

Sıradan bir günde...
On yedi yaşındaki Mia, bir genç kızın isteyebileceği her şeye sahiptir: sevgi dolu bir aile, ona âşık bir erkek arkadaş, müzik ve olasılıklarla dolu parlak bir gelecek...
... bir saniyede her şey değişir...
Bir sabah ailesiyle yolculuğa çıkan Mia'nın hayatı bir anda altüst olur. Kendini, kaza geçirdikleri arabanın enkazından yaralı bedeninin çıkarılışını izlerken bulan genç kız, parçaları yavaş yavaş birleştirince neler kaybettiğinin ve geride bıraktıklarının farkına varacaktır. Hayat ve ölüm, mutlu bir geçmiş ve bilinmezliklerle dolu bir gelecek arasındaki ince çizgide yürüyen Mia, bir günde hayatının en önemli seçimini yapmak zorunda kalacaktır.
Eğer Yaşarsam, aşkın gücünün, ailenin gerçek anlamının ve yaptığımız seçimlerin dokunaklı hikâyesi…

Benim Yorumum:

    Herkese merhaba ^.^ Bugünlerde nasılsınız, nasıl gidiyor ? Benim için ufak tefek sorunlar olsa da şuanda çok iyiyim ve kendimi kitaplara verebiliyor, bol bol, tadını çıkara çıkara okuyorum. Dün Four'a başladım ve dramın üstüne birazda distopya okumak iyi olur dedim. Ve tabiki çok vakit kaybetmeden Eğer Yaşarsam yorumunu gireyim dedim.
     İkisinin yorumunu ayrı ayrı yapmayı düşündüm ancak, kitapları tamamen ardarda sanki tek kitapmış gibi okuduğum için benim için ayırmak zor olacaktı. Ama şöyle bir düşününce de ayırmadan yorumda yapmam çok zor o yüzden yine ayırarak kısa kısa yapacağım yorumları. 
  
      Eğer Yaşarsam; 
     Bu kitapları neden bu kadar geciktirdim bilmiyorum. İkiside birer günde bitti ve ben bu kitapları okumayı bu kadar geciktirdiğim için kendimden nefret ettim. Eğer Yaşarsam'ın daha ilk sayfalarında kitaba bağlandım ki kanım dondu, tüylerim diken diken oldu. Okurken bunları yaşamayan var mı bilmiyorum ama bunlar bende tüm kitap boyunca sık sık yaşandı. 
    
 Kitabı okurken içinizin ezilmemesi mümkün değil. O kadar müthiş cümleler vardı ki kitapta yazarın o duygusu hissettirmesi değil, tamamen o olayın içinde yaşamanızı sağlıyor. Cümleler duygu yüklü ve muhteşem anlatımda... Yeri geldiğinde farkında olmadan tebessümleriniz, yeri geldiğinde daha gözünüzü kırpmadan ve siz fark etmeden süzülen bir damla göz yaşınız oluyor. Yazarın cümlelerindeki anlamdan daha fazla bahsedersem beni susturamayacaksınız.
   İlk kitapta Adam'dan anılarda bahsetti ve Adam'a öyle muhteşem bir yer vermemişti. Ancak sonu... Ahh o muhteşem son. Adam'ın Mia'ya yalvarışı ve sözü... O kadar muhteşem bir son düşünmemiştim. Üstelik film yorumunda filme neden bu kadar kızdığımı da anlayacaksınız. Ya o muhteşem sonunu sen nasıl değiştirirsin Zalimler ! Adam'a geri dönersek kitabın başından beri sevmiştim Adam'ı ama sonuna doğru aşık oldum. Bi insan aşkını en fazla ne kadar gösterebilir diyorsanız cevabı kitapta. Onun o çaresizliği beni bitirdi. Adammm :'( Kitapla birlikte yeni aşkım kesinikle ADAM WİLDE ! Ki Sen Gittiğinde ile birlikte sevdim katlanarak arttı.. Ee Mia'ya kısmetmiş bu da. 




   Kitapta sevmediğim yön ne diye sorarsanız; Yok ! Yok yani. Ne anlatımı, ne çevirisi, ne kurgusu, ne aşkı... Hiç birşey bana batmadı ve kitap beni derinden etkiledi. O kadar övdüm kitabı şuanda eleştiricek bi tek şey bulamıyorum.. Hadi ya ikinci kitaba geçelim bence.

Sen Gittiğinde;
     Bu kitap... Sanırım Eğer Yaşarsam'dan daha uzun olacak bu. Çünkü söylenecek asıl şeyler burda. Bu kitapta. Öncelikle burda bence Spoiler alarm lazım. Spoiler vermeden yazamam bunu.
===============================Spoiler Alarm==========================
    Kitapta Eğer Yaşarsam'dan sonraki 3.5 yıl anlatılmadan geçmiş. Çok iyi de olmuş. O yıllara geri dönüş yapıp anlatması çok güzeldi. Tabiki ilk kitapta olduğu gibi anılar çok fazla ama onlarda kitaba ayrı bir hava katıyor. 

   Şimdi şu var başka bir yazar olsa aradan 3 yıl geçirmesine kızın çocuğu terk etmesine sinirlenir ve yazara kızardım. Ama yazar Gayle Forman olunca nedense kızamıyorum. Ama o 3 yıla içim yandı mı ? Tabiki yandı ya :'(
   Kitapta bayıldığım bir noktadan da bahsetmeden geçemem bazı bölüm başlarında albümden parçaların sözleri vardı. O sözlerin hepsinde Adam'ın Mia'ya olan aşkından bişeyler buldum ve bu çok güzeldi. Sözleri yazışı ve bunları anılarıyla birlikte anlatışı dahi muhteşemdi.
   




En sevdiğim resimlerinin bu olduğunu itairaf ediyorum...







     Kitabın tamamen müzik üstüne kurulu olması ayrı bir güzellik. Üstelik benim gibi müziği hayatının en önemli noktalarından biri yapan Mia'yı anlamak çok daha kolay oldu. Yaptığı herşeyi anlıyorum. Ki Adam'ında dönüştüğü kişi anlıyorum. Yani karakterlere kızmanız gereken yerde onları anlıyorsunuz. Neden bunları yaptıklarını, neden hayatına bu şekilde yön verdiklerini.. 
   Gayle Forman'da muhteşem bir yazar olduğunu kanıtlamış oldu çünkü aşık bir erkeğin bakış açısından kitabı ne kadar mükemmel yazdığını okuyunca sizde anlayacaksınız. 





Onların aşklarını gerçekten çok sevdim. Onları hem müziğin birleştirip hemde müziğin ayırmasını çok sevdim. Üstelik birbirlerine bu kadar zıt olan iki karakteri bence de sadece müzik birleştirebilirdi. Bu konuda yazar kesinlikle muhteşem bir iş çıkarmış...








Beni en çok şaşırtan ve duygulandıran yer ise Mia'nın gitarını almasıydı. Gitarı çıkarıp da Adam'a verdiğinde gözyaşlarımı tutamadım. Üstelik işlerin bundan sonra iyiye gitmesi de apayrı güzeldi.
Sonu hakkında pek fazla bişey söyleyemeyeceğim. Daha fazla bayıldım dersem sizde kafayı yiyeceksiniz :D Ne çok bayıldım demişim ya :D Kitapta kötü taraf bulamayınca böyle oluyor işte :D

Şimdi filme geçelim bakalım: 



Filme olan eleştirilere başlamadan önce kesinlikle şunu söyleyebilirim  beğendiğim tarafları daha fazla.  Kitaba sadık kalınmış ama göze batan 2 yer var, onlar yüzünden baya puan kıracağım. 
Bi kere kitaptaki karakterlerle, filmdeki karakterlerin çoğu uyuyor. Ama Adam karakteri kafamdaki gibi değil ki yine de filmde gözüme aşırı batmadı. Oyunculukları da gayet beğendim. Bence film çok iyi uyarlamalar arasında olmasa da iyi olabilir.

Filmde bazı kitaptaki replikler yer alıyordu ve ben kitabı bitirir bitirmez filme başladığım için bunu çok iyi görebildim. Aynı replikleri duymak ne yalan söyleyeyim çoğu filmde onu daha fazla sevmeme sebep oluyor...

Sevmediğim 2 yönü var:
      1-)Adam'la ayrılmaları fazla abartılmış. Ayrıldıklarını hatırlamıyordum ben. Sadece tartışmışlardı ama filmdeki abartı fazlaydı. Çok aşırı büyütülmüştü. Ki Adam'ın bu kadar agresif olması da çok saçma kitapta hiçte öyle değildi. Hastahaneye gelip kargaşa çıkarma bölümü de çok beklediğim biyerdi ama malesef o da yoktu filmde.

     2-)Ya bu en çok nefret ettiğim yer. Benim kitapta en sevdiğim bölüm sonuydu. En sevdiğim yer olan Adam'ın Lütfen diye yalvardığı bölüm, sonunda verdiği sözlerdi. Oysa bunlar filmde değiştirilmişti. Adam'ın eline gitarını alıp ona şarkı yazması da hoşuma gitmedi. Oysa kitapta ona şarkı yazmayışını da çok sevmiştim. Ve beni film sonu konusunda hayal kırıklığına uğrattı. Bunun dışında film fena değildi. Ama tabiki her filmde olduğu gibi kitap hepsine bin basardı. Her filmde aynı gerçi. İyiki bekledim film için diyorum. Çok iyi oldu böyle. Şimdi şöyle yapıyorum alıntılar o kadar çok aldım ki... Hani hepsini yazmam çok zor. Ayıramadım da. Bazılarını yukarıda yazdım ve bu kadarla yetinin artık. Bu arada en sevdiğim cümle Sen Gittiğinde'de yukarıda altında Kitap perisi yazan cümle. Aşırı duygu yüklü olması ve aşkını çok iyi anlatması yüzünden o cümleye bayılıyorum..

Kitap Puanım:


Sizce bu kadar muhteşem bir kitaba ne verebilirdim :D  Dram seviyorsanız kesinlikle alın ve okuyun. Boşuna bekletmeyin eğer elinizdeyse. Kitap zaten çerez gibi hemen bitiyor. Ben uzatabildiğim kadar uzattım. Oda 1 gün sürdü. Yapacak bişey yok kitap çok ince :D 

Film Puanım:



Sebeplerini söyledim daha fazla açıklamaya gerek yok :))
Herkese iyi okumalar ^.^






3 yorum:

  1. merhaba, sen gittiğinde film olarak çıkacak mı? Bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba o zaman filmin sonuyla kitabın sonu uymuyor kitabın sonu iyi bitiyorsa o zaman kız yaşıyor ve ilişkilerine devam ediyorlar?

    YanıtlaSil