20 Aralık 2014 Cumartesi

Yorum: Kimi Öptüğüne Dikkat Et! #Jennifer L. Armentrout


Kitap Adı:Kimi Öptüğüne Dikkat Et!
Orjinal Adı: White Hot Kiss
Yazarı: Jennifer L. Armentrout
Sayfa Sayısı: 427
Yayın Evi: DEX
Çevirmeni: Bilge Nihal Zileli Alkım
Türü: Fantastik-Romantik-Macera


On yedi yaşındaki Layla'nın tek istediği normal olmak: okulda göze batmamak, aşık olduğu nefeskesici Zayne'le sıradan bir çift gibi gezip tozmak… 
Ama Zayne, Layla'yı küçük kız kardeşi gibi görüyor ve Layla normal olmaktan çok uzak. Yarı iblis yarı Muhafız Layla kimsenin sahip olmadığı yetenekler taşıyor; onun öpücüğü, ruhu olan her şeyi öldürecek kadar güçlü. 
Bir gün Layla, Roth'la tanışıyor: kışkırtıcı dövmeleri olan ve Layla'nın sırrını bildiğini iddia eden bir iblis o. Layla, ondan uzak durması gerektiğini bilse de tehlikeli öpücüğün cazibesi yüzünden Roth'a kayıtsız kalamıyor.
Roth'a güvenmek hem aşkını hem de onu yetiştiren Muhafız ailesini kaybetmesine neden olabilir. Ama Roth'tan öğrendiği iblislere dair sırlar, her şeyi değiştirecek gibi… 

Artık Layla için hiçbir şey göründüğü gibi değil…

Benim Yorumum:

Herkese merhabaaa :D Nasılsınız millet. Ben çok iyiyim, herşey çok güzel gidiyor tabi ki haftaya başlayan sınavlarımı ve benim şu 2 haftalık sınav boşluğunda çok tembelleşmemi saymazsak iyiyim. Her neyse artık ne yapalım çalışıcaz. Şimdi fark ettim ki ben yorumlarımda hunharca spoiler veriyormuşum. Hayır uyarı işareti koyuyorum ama o zaman da okunacak yer kalmıyormuş. Bu yorumda elimden geldiğince kitaptan spoiler vermemeye çalışıcam. Tabi bunu hemen beklemeyin daha alışmadım.. -_-

Öncelikle bu kitap Jenn'in kitabı. Yani Jenn yahu. Şunu söyleyeyim Jennifer'ın kitaplarından sevmediğim kitap yok. Ama bunda puan kırıcam. Bu puanın kırılmasında Jenn'in hiçbir suçu yok. Tüm eleştiri ve kinimi burdan Dex'e gönderiyorum. Seve seve kullan Dex..
Jenn her zamanki gibi muhteşem bir kitap yazmış. Ancak ben kitabı elime aldığım anda kitaptan bi soğudum, geri bırakmak ve hiç okumamak istedim. Tabi biz sadık fanlar olarak okumak zorundayız orası ayrı ^.^ We love you Jennifer ^.^ Ama Dex bir kitap böyle mi basılır.. Zaten kitabı aldığım postumda da baya eleştirdim ama burda daha da eleştiricem. Kitabı okurken bile o kadar sevmeme rağmen kitaptan iğreniyordum. Nedenleri daha fazla uzatmadan söylüyorum:
1-) İsmi..: Sen White Hot Kiss'i Kimi Öptüğüne Dikkat Et! diye çevir.. Really ?!
Kitabı gördüm ve tepkim gerçekten buydu. Sanki şu Dex'in çok güzel olan (!) kitap sloganlarını isim yapmışlar gibi. Artık slogan kesmiyordu bence onları. Dediler slogan gibi isim yapalım. Herkes çok beğenir (!) Tamam Aybüke sakinleş. -_-

2-)Kapağı: Bu kapak bir fantastik kapağı. Evet ya inanın bence bu kapak bir fantastik kapağı. İnanması zor olsa da... Şu kapak bana tamamen tarihi aşk romanlarını hatırlatıyor. Çok benziyor ama tarihi aşk romanına. Şimdi gören bunun iblislerle alakasını anlamaz ki. Aşk var der. Neyse daha bişey söylemiyorum ve sizi orjinal kapakla başbaşa bırakıyorum.
Başbaşa kalmanız bittiyse bu kapağın ne kadar güzel olduğunu anlamışsınızdır. Hele ki kitabı okuduysanız bu kapağın anlamını da gayet iyi anlamışsınızdır. Herşey muhteşem iken Dex adında bir yayın evi kapağı değiştirir ve hikaye son bulur...

3-)Sayfalarının kalitesi: Sayfalarının nasıl olduğunu size gerçekten göstermek isterdim. Gazete kağıdını alın biraz ince hale getirin işte size sayfa kalitesi. Sayfalar gri ya. GRİ. O kadar ince ki sayfalar hani çevirdiğin sayfa kırışıyor. Yırtıcam diye ödüm kopuyordu okurken. Acı çekiyordum resmen okurken ya :'( Neyse ben daha fazla konuşmuyorum yeterince eleştirdim şimdi güzelliklere geçelim...

Bu kitapta da Jenn'in tüm kitaplarında olduğu gibi espiritüel bir anlatımı var. Layla'nın kendiyle çelişen düşüncelerini çok seviyorum. Tüm kitaplarda bu düşünceleri çok seviyorum. Ki Jenn her zaman ki gibi kitaba da espiri katmayı unutmamış. Bazı yerlerinde çok güldüğümü hatırlıyorum. :D :D
Şimdi ben çok kitap yorumlarında bunu yapmam ama karakter yorumu yapıcam ve karakterlerin resimlerini de koyucam. 
Öncelikle 


Layla'nın tek fotoğrafını bulamadım ama olsun artık. Layla çok bağımlı bir karakterdi. Hani çoğu işini kendi başına halledemiyordu. Ama bazen dikbaşlılığı da tuttuğu oluyordu. Layla sanki Jenn'in tüm kız kitap karakterlerinin karışımı gibiydi. Herbirinden bi özelliği vardı. 

Zayne:
Zayne karşı tamamen nötrüm. Hem iyiydi hem kötüydü Zayne. Zayne iyilik meleği tavırlarıyla dolaşıp sürekli Layla'yı koruyordu. Çok sinir bozucu. Aşırı korumacı ve resmen trip atarken çocuk gibi davranıyordu. Öte yandan da Layla'ya karşı çok iyiydi. En azından kötülüklerin çoğunu bilmiyordu ve bilmeden yapıyordu bunları. Kitabı okuyanlar anladı.

Roth:,
Ve bide Roth.. Ayy. O muhteşem kasları ve dövmeleriyle Roth... O olmayan ruhu ve sıcacık kalbiyle Roth. (Kitapta ruhu olmasa da bence gayet de ruhu var -_- Layla'ya aşık bir kalbi de tabiki ^.^) Roth'a tüm kitap boyunca bayıldım. BAYILDIM. Bence Roth iblislik kurallarını altüst etti. Yirim ya ^.^ Hadi siz söyleyin sizce hangisini seviyorum :D :D :D

========Spoiler Alarm=======

Şimdi spoiler vericem sadece 2 yerde. Birincisi bisinir olduğum biyer:
Layla'nın inat ederek Zayne'i bırakmaması. Yahu bi insan sürekli mi saçma hareketlerle Zayne'i arar durur, sürekli takıntı gibi onu ister. Çok sinir bozucuydu ya. Okumak bile kızın çok zayıf olduğunu hissettirdi bana. -_- Neyse devam ediyorum.
2. yerse Aşırı Spoiler bakın, kitabı okumadan okuyan varsa gidin alta geçin. Sonunu anlatıcam yahu:
Son, o nasıl bir son, yapma, etme, eyleme Jenn. Biz şimdi 2.kitabı nasıl bekleyelim. Tamam senin dramatik ve şok edici sonları sevdiğini biliyoruz ama böyle yapma işte :'(
Sonunda o Roth'un fedakarlığı yedi bititrdi beni. Bildiğin bitirdi. Hani bana yapmış gibi canımı yaktı, nasıl ağladım. Arkadaşımı aradım nasıl ağlıyorum.. Dayanamadım. 2-3 kez okudum tekrar tekrar. Her seferinde oturup ağladım, ağladım, ağladım. Kitabın o kısmında ben aynen böyleydim.
Ve ben Caymen'ın söyledikleriyle sakinleştim. Onları söyledikten sonra -zaten kurtulurdu biliyordum ama- rahatladım. Of kötü oldum yine hadi kapatalım bu konuyu.-_-

========Spoiler Bitti=======

Bir Jenn kitabı da bitti ve bir Jenn kitabınında 2.'sini merakla bekliyoruz. Dex biran önce çevirse çok iyi olur bence. Ki artık dua ediyoruz inşallah kaliteli basarlar. Dex hadi sana güveniyorum ^.^

Alıntılara geçme vakti:



"Roth bir tutam saçını yüzünden çekti. Bugün saçları diken diken değildi ve bu hali hoşuma gidiyordu. Yüzü daha yumuşaktı. Saçını, yüzünü onunla ilgili herhangi bir şeyi sevdiğimden değildi tabii."
                      --sf 128
Şu kızın kendiyle çelişmesi yok mu :D :D

"En saf ruha sahip insanlar en büyük kötülükleri yapabilir. Hiç kimse mükemmel değildir, ne oldukları yada hangi tarafta savaştıkları bu gerçeği değiştirmez."
                                  --sf 141 Roth 

"Kedi yavruların... olduğuna inanamıyorum." Parmaklarımı eğip büktüm ve ufaklık parmaklarıma ulaşmaya çalıştı. "İsimleri ne ?"
Roth kahkaha attı. "Bunun adı Fury. Beyaz olan Nitro ve siyah da Thor."
"Ne ? Bu sevimli şeyler için böyle isimler seçtin ama dev bir yılana Bambi simini mi verdin ?"
                                              --sf. 202 Layla-Roth
En çok güldüğüm yerlerden biriydi :D :D :D :D

"Bu sadece bir oyun ya da iş değildi. Kur yapmaktan ve flört etmekten fazlasıydı."
                         --sf 297

"O kısacık zamanda, bir saniyenin küçük bir diliminde, Roth'un altın rengi gözleri benimkilerle buluştu. "Özgür irade, ha? Kahretsin. Berbat bir şey." Sonra gülümsedi -bana gülümsedi- ve bu, derin gamzelerini ortaya seren, gerçek bir gülümsemeydi. "Seni bulduğum anda kendimi yitirdim."
                                   --sf 414 Roth
Ağğğğğğğ :'( :'( :'(

PUANIM

Sırf o yazdığım 3 nedenden 1 puan kırdım yoksa kitabın içeriğini çok beğendim. BAYILDIM. Alın okuyun tabi ama sayfalarına gıcık olacaklar okumasın. Ben acı çektim okurken.
Herkese İyi hafta sonları, bol okumalar ^.^

23 yorum:

  1. İkinci kitap ne zaman çıkıcak haberin var mı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası bende merakla bekliyorum ama hiçbir fikrim yok. Şuan da Dex'in DexPlus'a daha fazla önem vermesine bakarsak kitabın ne zaman çıkacağı hiç belli olmaz...

      Sil
    2. Eylül ayında çıkacak maalesef.Nasıl bekliyeceğiz hiç bilmiyorum :(

      Sil
    3. Nasıl sabredicez :((

      Sil
    4. Nasıl sabredicez :((

      Sil
    5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    6. Hiç bilmiyorum ya,bu dex'in hiç insafı kalmamış >.<

      Sil
    7. Bencede, bi de o kalitede de olacak...

      Sil
    8. Aynen,kalitesiz yapıyor bir de fiyatları çok yüksek oluyor...Bir kitap almaya çalışıyorum zaten kitapçıya girince bütün para gidiyor :D Öğrenciyiz biz ya >.<

      Sil
    9. Ya evet, öğrenciyiz biz dahaa -_-

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Seri mi tek kitap mı çoook acil cevap lütfenn :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri. Benim bildiğim Üçleme. İnternet'e Dark Elements yazarsan, serinin diğer kitaplarına bakabilirsin. Ancak bizde sadece 1 kitabı çıktı. Yapacak bişey yok, bekleyeceğiz...

      Sil
  4. Diğer seridede aynı karakterler mi var birde 2. kitap ne zaman çıkacak bir bilginiz var mı acaba ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2.kitap Dex'in insafına kalmış. Ama 2.kitapta aynı karakterlerin olacağını biliyorum :))

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Yaa varya ne zamandır bu kitabı okuyacağım okuyacağım diye geçiştiriyordum,sonunda dün okudum ve bitti kendimi öyle bir boşlukta hissediyorum ki anlatamam hele o son sahnelerde nasıl ağladım.Senin yazdıgın spoiler sahnelerinde de yine ağlamadım değil ya.Bir önce 2.Kitabı çıksada okusak ya.Gerçi ondan sonra da 3. kitabı beklemek var :(( Bir tek bu bana mı oluyor ya kitapları bitirdikden sonra kendimi bir boşlukda uçurumun kenarında felan hissediyorum ya hiç de güzel bir duygu degil...Of şu an çokk kötü bir ruh hali içerisindeyim ya :D O son sahne psikolojimi bozdu -_- Neyse daha fazla saçmalamadan susayım ben :D Bu arada son olarak yorumunu çok begendim :D Hee birde yine son olarak Zayne karşı nötr olan bir tek bendim sanıyordum beni yanlız bırakmadıgın için teşekkürler! Aslında çok iyi birisi ama nedense bilmiyorum ama bir türlü Roth kadar ısınamadım ona bunun için kendimi suçluyordum ama yanlız değilmişim bu güzel bir şey :D *Edit-Az önce ki yorumda bir yeri yanlış yazmışım :D -

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahahahhahhaahh :D Güzel yorumun için ben teşekkür ederim.. Benim içinde yalnız olmadığımı bilmek çok güzel. O sonu kötü biten bir kitapta bana da oluyor emin olabilirsin.. Böyle başka bir kitap sarana kadar onu unutamıyor, sürekli etkisinde kalıyorum... Ne yapabilir ki insan. Hele sonu böyle olan kitaplarda -_-

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Aynen ya >.< Kitabın devamı hazır olsa sorun olmayacak da işte kitabın devamı gelene kadar o kitabı hatırladıkça kalbimize böyle bir şey oturacak,hayır o değil eylül gelsin felan diyorum sonra aklıma okul geliyor ya :D sjsjjsjss :D

      Sil
    4. hahahahahahahah :D Eylül'ü bir nedenden isteyip, diğer nedenden istememek :D Evet bu da normal aslında :D :D

      Sil
  7. Bu roth gercekte kim bilen ???

    YanıtlaSil